
Συντονιστής έργου: Μ. Τζεκάκης
Συνεργαζόμενες Μονάδες του ΥΠΕΠΘ: ΔΣΔΕ , ΔΙΠΕΕ , ΔΙΚΠΣ
Φορέας Υλοποίησης: Πανεπιστήμιο Κρήτης
Οικ. Διαχειριστής: Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας Παν/μίου Κρήτης
Φορέας Παρακολούθησης Καλής Εκτέλεσης: ΔΙΚΠΣ
Δικαιούχοι: Σχολικές Μονάδες
Ωφελούμενοι: Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί από 31 μονάδες της Β Βάθμιας Εκπαίδευσης
Περιοχές Εφαρμογής: Νομοί Λασιθίου, Ηρακλείου, Ρεθύμνου, Χανίων
Διάρκεια Εφαρμογής: 1998-2000
Το έργο εντάσσεται στα πλαίσια των Ενεργειών 1.3.γ και 1.4.β. για τις Σχολικές Βιβλιοθήκες (ΣΒ), οι οποίες αφορούν στην ίδρυση και λειτουργία 500 σχολικών βιβλιοθηκών σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με ισόρροπη γεωγραφική κατανομή σε όλη τη χώρα.
- Νομός Ηρακλείου: 14 Σχολικές βιβλιοθήκες
- Νομός Λασιθίου: 5 Σχολικές βιβλιοθήκες
- Νομός Ρεθύμνου: 6 Σχολικές βιβλιοθήκες
- Νομός Χανίων : 6 Σχολικές βιβλιοθήκες
- Εξασφάλιση και διαμόρφωση των χώρων των Σ.Β. βάσει των προδιαγραφών.
- Επίπλωση των χώρων.
- Προμήθεια και επεξεργασία της βασικής συλλογής έντυπου και ηλεκτρονικού υλικού (MULTIMEDIA, οπτικοακουστικό υλικό, κλπ.) καθώς και των επιμέρους συλλογών.
- Εγκατάσταση αναγκαίου εξοπλισμού λειτουργίας (Η/Υ, δικτυακή υποστήριξη, multimedia kit, μηχανογραφημένο σύστημα βιβλιοθήκης).
- Στελέχωση των βιβλιοθηκών με κατάλληλο προσωπικό (βιβλιοθηκονόμοι, εκπαιδευτικοί επιμορφωμένοι ως βιβλιοθηκάριοι).
- Εκπαίδευση του προσωπικού.
- Επιμόρφωση χρηστών (εκπαιδευτικοί, μαθητές, σχολικοί σύμβουλοι) και οργανική ένταξη των σχολικών βιβλιοθηκών στο έργο, τη ζωή και τα δρώμενα της εκπαιδευτικής κοινότητας.
- Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας και των φορέων για το έργο των σχολικών βιβλιοθηκών .
- Προμήθεια συλλογών διαφορετικών επιπέδων (βασική συλλογή, συλλογές ειδικών ενδιαφερόντων).
- Προμήθεια όλων των μέσων εντύπων και ηλεκτρονικών για την εξοικείωση των χρηστών με την τεχνολογία της πληροφόρησης.
- Διάθεση του υλικού (δανεισμός, διαδανεισμός) σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα καταλογογράφησης, ταξινόμησης και ταξιθέτησης.
- Διαμόρφωση κατάλληλων χώρων για την λειτουργική και αποτελεσματική εξυπηρέτηση των χρηστών (αναγνωστήριο, φιλοξενία τάξης, ατομική και ομαδική εργασία, προβολές, μουσική ακρόαση - ατομική, ομαδική - χρήση λογισμικού κλπ.)
- Διακίνηση εποπτικών μέσων μέσα στο σχολείο και σε άλλα σχολεία.
- Εξασφάλιση ωραρίου λειτουργίας που θα επιτρέπει στη σχολική βιβλιοθήκη να παίξει το ρόλο του εναλλακτικού πολιτισμικού κέντρου (έκθεση βιβλίου, διαλέξεις, προβολή ταινιών κλπ.)
- Εξασφάλιση του ευρύτερου δυνατού είδους υλικού για την διαμόρφωση εναλλακτικών διαδικασιών μάθησης.
- Οργάνωση επικοινωνίας με άλλες βιβλιοθήκες σχολικές ή μη π.χ. (δημοτικές, Δημόσιες, ακαδημαϊκές).
- Διακίνηση επιμορφωτικού και πληροφοριακού υλικού σχετικά με τη λειτουργία της σχολικής βιβλιοθήκης.
- Οργάνωση Επιμορφωτικών Σεμιναρίων και ημερίδων.

Το πρόγραμμα για τη δημιουργία Σχολικών Βιβλιοθηκών αποτελεί μια από τις σοβαρότερες προσπάθειες στο χώρο της Μέσης Εκπαίδευσης στα τελευταία 100 χρόνια. Στην Κρήτη στήθηκαν από τις υπηρεσίες του Πανεπιστημίου Κρήτης με τη στενή συνεργασία της κεντρικής υπηρεσίας του Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΠΕΑΕΚ) και των κατά Νομό Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, 31 συνολικά Σχολικές Βιβλιοθήκες. Ο σοβαρός σχεδιασμός που είχε προηγηθεί από τις κεντρικές υπηρεσίες του ΥπΕΠΘ, και η προχωρημένη τεχνολογική υποδομή της πανεπιστημιακής βιβλιοθήκης συνέργησαν στην επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος, την άρτια εκπαίδευση των στελεχών και την υποδειγματική λειτουργία των 31 βιβλιοθηκών. Βέβαια το έργο δεν τελείωσε. Η δημιουργία των βιβλιοθηκών αυτών στηρίχθηκε στη γενναία χρηματοδότηση του Β` ΚΠΣ, μένει να δούμε στο κατά πόσο τα μετά τη λήξη του ΚΠΣ οικονομικά του ΥπΕΠΘ μπορούν να στηρίξουν και να συνεχίσουν τη λειτουργία τους. Μένει επίσης ακόμα να δούμε σε πιο βαθμό η κοινότητα των εκπαιδευτικών θα μπορέσει να αξιοποιήσει αυτό το σοβαρό εργαλείο γνώσης για το καλό των παιδιών αυτής της χώρας.